Logo1       Title

Vprašanja za MIZŠ o uvajanju 2tj kot neobveznega izbirnega predmeta

Spoštovani ravnatelji/ ravnateljice in učitelji/učiteljice,

spodaj zapisana vprašanja smo poslali na Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport s prošnjo, da nam odgovorijo do 20. maja 2014, da bomo lahko predstavili njihove odgovore na usposabljanju učiteljev za uvajanje 2TJ kot neobveznega izbirnega predmeta v Ljubljani in Mariboru.

2. junija 2014 smo dobili odgovor na naših 13 vprašanj državnega sekretarja g. Aljuša Pertinača. Na štirih straneh dopisa nam g. Pertinač ne posreduje odgovorov. Prilagamo dopis: Odgovor MIZŠ na 13 vprašanj o uvajanju 2tj kot NIP

  1. Dejstvo je, da imajo osnovne šole v Republiki Sloveniji različno število učencev v razredih. Kako je mogoče, da velja isto minimalno število učencev neobveznega izbirnega predmeta (12 učencev) za vse osnovne šole? Menimo, da bi minimalno število učencev moralo biti določeno glede na število učencev določene osnovne šole, kar bi bilo pošteno in pravično do otrok, staršev in učiteljev. Kaj bo s podružničnimi šolami, kjer je število otrok že v osnovi premajhno za skupino NIP-a? Kako je Zakon o osnovni šoli poskrbel za takšne učence oziroma kako na manjših šolah Zakon o osnovni šoli zagotavlja učencem enako možnost izbire NIP-a?
  2. Zakaj se je MIZŠ odločilo, da po novem ponuja drugi tuji jezik s statusom izbirnega predmeta? V čem so prednosti NIP-a in OIP-a pred obveznim drugim tujim jezikom?
  3. Ali je bila pred uvedbo neobveznega izbirnega predmeta izvedena evalvacija kvalitete pouka in znanja učencev pri obveznih izbirnih predmetih in potrjena pričakovana prednost izbirnih predmetov pred obveznimi?

Preberi več

Zloženka: nemščina v 4. razredu kot NIP

Spoštovani starši!

CaptureVaš otrok je sedaj v letih, ko z zanimanjem vsrkava prav vse, kar mu ponudi okolica. V množici išče svoj prostor pod Soncem in čaka na nekoga, ki bi mu lahko zaupal, ki ga bo usmerjal in mu svetoval. Tu ste na vrsti Vi! Želja vsakega starša je, da bi se njegov otrok razvil v zdravo osebnost, z mnogimi potenciali za uspešno delo in življenje. Znanje tujih jezikov je nedvomno eno tistih področij, ki je v modernem svetu izjemno cenjeno in iskano. Zgodnje učenje tujih jezikov poteka spontano, nezavedno, skozi igro. Otrokom pomaga razviti samozavest in izgubiti strah pred govorjenjem pred drugimi. Poveča možnost koncentracije in izboljšuje slušno razumevanje. Prej ko pride otrok v stik s tujimi jeziki, lažje se bo kasneje na zavedni ravni učil še druge tuje jezike. Tuj jezik bo postal  stalni spremljevalec v njegovem življenju. Največja prednost zgodnjega učenja tujih jezikov je v razvoju otrokovih govornih sposobnosti. Otroci imajo močno potrebo po govorjenju, jezika ne dojemajo kot učenje, temveč kot sredstvo za izražanje.

Preberi več

Pogosta vprašanja in odgovori o izvajanju drugega tujega jezika kot neobveznega izbirnega predmeta.

Kakšen bo nabor neobveznih izbirnih predmetov?

Za učence od 4. do 6. razreda bodo osnovne šole izvajale pouk naslednjih neobveznih izbirnih predmetov: drugega tujega jezika, umetnosti, računalništva, športa ter tehnike. Za učence od 7. do 9. razreda pa pouk drugega jezika. Pouk navedenih neobveznih izbirnih predmetov se bo začel izvajati postopoma in sicer za učence 4. in 7. razreda v šolskem letu 2014/15, za učence 5. in 8. razreda v šolskem letu 2015/16 in za učence 6. in 9. razreda v šolskem letu 2016/17.

Preberi več

Spletna stran www.2tj.si za svoje optimalno delovanje uporablja piškotke. Da bi izvedeli več o pogojih poslovanja in pogojih piškotkov si preberite naše pogoje.

Sprejemam piškotke na tej spletni strani.

EU zakon o piškotkih